Hashimoto

Dieta w Hashimoto

Nagle zacząłeś tyć, pocić się, masz mniej energii, refluks, anemię… Być może to niedoczynność tarczycy – Hashimoto. Także na choroby tarczycy stosujemy specjalne diety. Odpowiednio dobrana dieta przyczyni się do zmniejszenia przykrych dolegliwości lub nawet je wyeliminuje z Twojego życia. Zmiany dotyczące sposobu żywienia skupiają się niejednokrotnie na eliminacji z diety glutenu, soi oraz nabiału. To co jemy powiązane jest z objawami, które czasami utrudniają nam normalne życie.

Pragnę uczulić, że nie u wszystkich musimy od razu i na zawsze stosować dietę bezglutenową i bezmleczną!

Najważniejszy i pierwszy krok

Najważniejszym i pierwszym krokiem do rozpoczęcia leczenia żywieniowego jest wyrównanie gospodarki hormonalnej (Twój endokrynolog przepisze Tobie specjalne leki, które pomogą wyrównać poziomy hormonów). Adekwatnie dobrana dieta będzie dobrym pomocnikiem w tym procesie. Dodatkowo przyczyni się do zmniejszenia przykrych dolegliwości lub nawet je wyeliminuje z Twojego życia. Zmiany dotyczące sposobu żywienia skupiają się niejednokrotnie na eliminacji z diety glutenu, soi oraz nabiału. To co jemy powiązane jest z objawami, które czasami utrudniają nam normalne życie. Zadaniem wykwalifikowanego dietetyka klinicznego jest umiejętna eliminacja z Twojej diety produktów, których organizm nie toleruje. Na samym usunięciu nie można zakończyć leczenia żywieniowego. Należy bowiem zadbać o wzbogacenie diety w inne produkty, które zapobiegną niedoborom pokarmowym.

Należy pamiętać, że nie u wszystkich musimy od razu i na zawsze stosować dietę bezglutenową i bezmleczną!

Zapisz

Pomimo zdiagnozowanej i leczonej choroby tarczycy masz problemy z masą ciała”. Coraz częściej słyszysz o specjalnych dietach, ale nie wiesz czy i co eliminować z jadłospisu? A może jesteś w grupie ryzyka i chcesz zadbać o świadomą profilaktykę?