Po operacjach bariatrycznych

laparoscopic adjustable gastric band. lap-band, a band, or LAGB. Vector illustration

Jesteś po operacji zmniejszania żołądka i zastanawiasz się co możesz teraz jeść? I słusznie, na początku nie wszystko jest dobrze tolerowane przez Twój organizm. Najistotniejszą czynnością po operacji bariatrycznej jest ukształtowanie nowych nawyków żywieniowych. Po operacji bariatrycznej musisz pamiętać o 3 głównych założeniach diety
1. Unikaj napojów gazowanych,
2. Nie pij prze słomkę,
3. Jedz często, ale małe ilości jedzenia.

Jesteś po operacji zmniejszania żołądka i zastanawiasz się co możesz teraz jeść? I słusznie, na początku nie wszystko jest dobrze tolerowane przez Twój organizm. Najistotniejszą czynnością po operacji bariatrycznej jest ukształtowanie na nowo Twoich nawyków żywieniowych. Musisz szczególnie zwracać uwagę na ilość jedzenia, aby nie było ono za duże objętościowo. Ograniczenie zjadanych kalorii będzie sprzyjało dalszemu spadkowi masy ciała. Dzięki adekwatnej diecie zapobiegniesz nieprzyjemnym dolegliwościom wynikającym z przeprowadzonego zabiegu. W grupie osób po zabiegach bariatrycznych, odżywiających się nieprawidłowo występuje znaczne ryzyko rozwoju dumping syndrome (zespół poresekcyjny). Zespół objawia się m.in. przyspieszonym biciem serca, zimnymi potami, biegunkami.

Po operacji bariatrycznej musisz pamiętać o 3 głównych założeniach diety:

• Unikaj napojów gazowanych,
  • Nie pij prze słomkę,
  • Jedz często, ale małe ilości jedzenia.

Zmagałaś/eś się z chorobliwą otyłością i jesteś po zabiegu bariatrycznym? Boisz się jak teraz będzie wyglądało Twoje żywienie? Zastanawiasz się czy możesz jeść wszystkie produkty spożywcze?