Choroby nowotworowe

Źródło: wykres zaczerpnięty ze strony UCSF.

Dieta w chorobie w nowotworowej

Naukowcy wskazują, że wiele schorzeń, w tym choroby nowotworowe, zależne są nie tylko od naszych genów, ale również od stylu życia (środowisko, w którym żyjemy, dieta). Szacuje się, że aż 2/3 przypadków zachorowań na raka można by uniknąć poprzez właściwe modyfikacje żywieniowe. Leczenie onkologiczne nie tylko pomaga w walce z chorobą nowotworową, ale może wiązać się również ze skutkami ubocznymi. Często są one nieodłącznym elementem leczenia onkologicznego.

Dieta w profilaktyce raka różni się od diety osoby chorej. Nie zawsze to co było dobre przed chorobą jest dobre w trakcie choroby. W czasie choroby nowotworowej, często spożycie odpowiedniej ilości pożywienia jest ogromnym wyzwaniem. Czerwone światło powinno zapalić się w momencie gdy zauważysz obniżony apetyt i spadek masy ciała.

Dieta ulega zmianie

DIETA ZMIENIA SIĘ W TRAKCIE LECZENIA ONKOLOGICZNEGO! TO CO JEST DZIŚ KORZYSTNE MOŻE ULEC ZMIANIE PODCZAS PROCESU LECZENIA. Wykwalifikowany dietetyk kliniczny będzie kontrolował stan odżywiania w całym procesie leczenia choroby nowotworowej. Dzięki temu w razie potrzeby zostaną wprowadzone zmiany w celu zminimalizowania lub uniknięcia skutków ubocznych.

Zapisz

Przewodnik

Pobierz Przewodnik po głównych trudnościach żywieniowych pacjentów onkologicznych.

Zdiagnozowano u Ciebie chorobę nowotworową? Chcesz rozpocząć dietę zmniejszającą ryzyk rozwoju choroby nowotworowej? Z natłoku informacji już sam nie wiesz czy eliminować mleko, mięso i inne produkty? Cały czas chudniesz? A może jesteś w grupie ryzyka i chcesz zadbać o świadomą profilaktykę?